Klachten en bezwaar

Thema week van de opvoeding

Klachten

Alle medewerkers van het CJG doen hun uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Bijvoorbeeld over (een medewerker van) het CJG of een zorgaanbieder.

Klacht over een zorgaanbieder

Wanneer je een klacht hebt over een zorgaanbieder, dan kun je de klacht rechtstreeks bij de betreffende zorgaanbieder indienen. Informeer bij de zorgaanbieder naar hun klachtenprocedure. 

Klacht over (een medewerker van) het CJG

Wanneer je niet tevreden bent over (een medewerker van) het CJG, dan kun je hierover contact opnemen met de CJG medewerker die bij jou betrokken is. Wanneer je de klacht niet kunt of wilt bespreken met de CJG medewerker, of er samen niet uit komt, kun je contact opnemen met de coördinator van het CJG via info@cjgdebilt.nl of 030-229 5050 (09.00-13.00u op werkdagen). Ook kun je de klacht indienen via onderstaand klachtenformulier. Alleen schriftelijk ingediende klachten worden geregistreerd.

Wanneer kan ik een klacht indienen?

Je kunt een klacht indienen wanneer je niet tevreden bent over het CJG of een medewerker van het CJG. Bijvoorbeeld wanneer je niet juist bent geïnformeerd, fatsoenlijk bent behandeld, of vindt dat het CJG iets verkeerd heeft gedaan.

Let op: wanneer het een klacht over de inhoud betreft (bijvoorbeeld het niet eens zijn met een besluit over de hoeveelheid uren zorg die wordt toegewezen), is er sprake van bezwaar in plaats van een klacht. In dit geval kun je bezwaar maken via de procedure zoals wordt uitgelegd in de toegestuurde beschikking (zie ook: https://debilt.nl/bestuur-en-organisatie/klacht-en-bezwaar/bezwaar-en-beroep/).

Wat gebeurt er met de klacht?

Na ontvangst van de klacht wordt er zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen, contact met je opgenomen. Mocht je er niet met de CJG medewerker uitkomen, dan wordt de klacht opgepakt door de coördinator van het CJG. Wanneer dit niet afdoende is, dan wordt de klacht doorgezet naar de klachtencoördinator van gemeente De Bilt.  Voor meer informatie over de klachtenprocedure van gemeente De Bilt, klik hier.  

Hulp nodig of vragen?